Pour nourrir ma réflexion pédagogique :
- Educational Theories and Learning Analytics: From Data to Knowledge. Wong, J., Baars, M., de Koning, B. B., van der Zee, T., Davis, D., Khalil, M., … & Wong, J. et al. (2019). In: Ifenthaler, D., Mah, DK., Yau, JK. (eds) Utilizing Learning Analytics to Support Study Success. Springer, Cham.
Voir le résumé - Synthesis of student engagement with digital technologies: a systematic review of the literature, Larian M. Nkomo, B. Daniel, R. Butson, International Journal of Education Technology in Higher Education (2021)
Voir le résumé - Utilising learning analytics to support study success in higher education: a systematic review. Ifenthaler, D., Yau, J.YK. Education Tech Research Dev 68, 1961–1990 (2020).
Voir le résumé - Predicting student performance using data mining and learning analytics techniques: a systematic literature review. Namoun, A., & Alshanqiti, A. (2021). Applied Sciences, 11(1), 237.
Voir le résumé - L’étudiant sur les sentiers de l’enseignement supérieur : Vers une modélisation du processus de transition académique. De Clercq, M. (2019). Les Cahiers de recherche du Girsef, 116, 1-27.
Idées essentielles intégrées à cet article - Student engagement with school: Critical conceptual and methodological issues of the construct. Appleton, J. J., Christenson, S. L., & Furlong, M. J. (2008). Psychology in the Schools, 45(5), 369-386.
Idées essentielles intégrées à cet article - Measuring the impact of technological scaffolding interventions on micro-level processes of self-regulated workplace learning. Siadaty, M., Gašević, D., & Hatala, M. (2016). Computers in Human Behavior, 59, 469-482.
Idées essentielles intégrées à cet article - Measuring effects of technology-enabled mirroring scaffolds on self-regulated learning. Milikić, N., Gašević, D., & Jovanović, J. (2018).IEEE Transactions on Learning Technologies, 13(1), 150-163.
Idées essentielles intégrées à cet article - Supporting Stakeholders with Learning Analytics to Increase Study Success. Hommed, M., Egetenmeier, A., Maier, U. (2019). In: Ifenthaler, D., Mah, DK., Yau, JK. (eds) Utilizing Learning Analytics to Support Study Success. Springer, Cham.
A LIRE
Pour nourrir mon analyse technique sur les analytics Moodle :
- Le reporting Moodle. Luiggi Sansonetti. Support d’une démonstration au MoodleMOOT 2022 à Caen
- Learning Analytics for Moodle: Facilitating the Adoption of Data Privacy Friendly Learning Analytics in Higher Education (Dissertation). Dondorf, T. (2022). Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen, Aachen.
Pour soutenir ma réflexion technique sur l’optimisation des requêtes sur la base de données :
- Bases de données – Concept, utilisation et développement (5e édition) Dunod, 2005. Hainaut, Jean-Luc. Paris: Dunod, 2005.
Pour soutenir mon analyse technique sur les outils LRS :
- à venir
Pour soutenir mon analyse des enjeux juridiques :
- Student perceptions of privacy principles for learning analytics. Ifenthaler, D., & Schumacher, C. (2016). Educational Technology Research and Development, 64(5), 923–938.
A LIRE - Privacy and analytics – It’s a DELICATE issue. A checklist for trusted learning analytics. Drachsler, H., & Greller, W. (2016). Paper presented at the Sixth International Conference on Learning Analytics & Knowledge, Edinburgh, UK.
A LIRE